Sedan ett halvår tillbaka har jag lyssnat en hel del på poddar. favoriterna har avlöst varandra, men ett par favoriter har bestått. Ett exempel på det är podden Mellan raderna. Första gången jag hörde om den var via Sandra Beijers blogg. Varje vecka recenserar de böcker, eller andra litterära verk som ex noveller. Förutom det går de även igenom ett antal samhällsföreteelser. I senaste avsnitet pratar de ex om duktiga flickor, duktiga pojkar, negging, Pontus Gårdinger och ensamhet hos män. Det är underhållande, lärorikt och intressant att följa deras podd. Jag blir även smittad av Karin Jihdes besatthet av Elena Ferrante. Jag gissar att de flesta bokfantaster redan har slukat allt av henne, men jag har inte kommit så långt än. Dock ligger första boken här hemma och väntar på mig. Jag köpte nämligen den på årets bokrea. Så snart så. När den väl är läst kommer förhoppningsvis en recension:)
 
Speaking about negging. Ni som inte hört ordet förut kan då få berättat att det typ betyder en komplimang som är negativ. Hur nu en komplimang kan vara negativ. Men så är det. Komplimangen kommer från en man som genom denna vill fånga intresset hos den tjej han är ute efter. Och genom att fälla en komplimang som samtidigt har en negativ klang ska detta tydligen ge optimal effekt. Ex: Jag tycker det är så härligt att du inte verkar bry dig om hur ditt hår se ut. Själv är jag tveksam till om detta verkligen skulle fungera i verkligheten, men kanske har man själv blivit utsatt för det utan att märka det? Hur som haver så tycker jag det är ett fruktansvärt sätt att ge komplimanger på. Och jag hoppas att ``The Game`` som detta påfynd kommer från, har fel i det här avseendet. Det var längesen jag gav mig på den boken, men det avsnittet kan jag inte minnas. Å andra sidan skummade jag boken snabbt eftersom den inte nämnvärt fångade mitt intresse. Bättre litteratur finns om man säger så. 
 
kommentarer om negging? Hade ni hört talas om det innan? Märkt av det? Blivit utsatt för det? Jag tänker mig att negging skulle kunna fungera som ett maktgrepp mellan kvinnor också. Har iaf hört vänner vara utsatta för det av andra kvinnor. Själv kan jag inte erinra mig om att jag varit utsatt för det. Men så är jag inte särkilt lyhörd alltid heller. 
 
 
Hur som. Mellan raderna alltså. Lyssna på den!!! 

Kommentera

Publiceras ej