.. av Kristina Ohlsson. Detta är den fjärde boken skriven av henne. Precis som i de tre andra böckerna är Fredrika Bergman och kriminalkommissarie Alex Recht huvudpersoner i denna bok. Dock tycker jag att det hade gått utmärkt att läsa denna om man ej läst de tidigare. Dock får man lite mer kött på benen gällande huvudpersonernas personligheter om man läst de tidigare böckerna först.. Egentligen är jag inte värsta deckarälskaren men Ohlssons böcker tycker jag mycket om ändå. I alla böckerna följer man som sagt alltid Fredrika och Alex, samt eventuellt någon eller några andra personer, vilka ofta är olika personer genom böckerna. 
 
I denna bok har ett hotbrev hittats ombord på ett plan och kring allting som står där verkar det inte vara tomma hot.. Fredrika och Alex uppgift blir att komma på hur allting hänger ihop egentligen. Och vem har skrivit hotbrevet? Kravet i brevet riktas mot både amerikanska och svenska regeringen och är av mycket personlig karaktär; om en man som anses som en säkerhetsrisk ej släpps kommer planet krasha. Under ett fåtal timmar händer många saker och det är det jag gillar i dessa böcker. De är alltid fullproppade med spänning.. Dock måste jag säga att de tre tidigare böckerna har varit lite vassare än denna.. Men jag ger den ändå en gul färg i betyg (3-). 
 
 
Nu har jag precis fått veta att min reservation slagit igenom så på fredag bär det av för att läsa hennes femte och senaste utgivna bok; davidsstjärnor..

Kommentera

Publiceras ej