Denna bok, tillsammans med de två föregångarna, samt serien, är det nog ingen som missat. Som bekant är det Jonas Gardell som skrivit dem och jag måste säga att jag älskar hans sätt att skriva. Han är inte så mycket för personbeskrivningar sett till det yttre, men han lykas fånga människors känslor och tankar på ett fruktansvärt vackert sätt.

I den här boken, precis som i de två föregångarna, får man följa ett antal män som är homosexuella och hur det kunde vara att leva öppet med det under slutet 80-tal då AIDS kom i ropet. Man får följa de unga paret Benjamin och Rasmus, de äldre paret Seppo och Lars-Åke, skådespelaren Bengt och den alltid så karismatiske Paul. De förra böckerna har fokuserat mycket på hur deras liv sett ut fram till just NU, medan denna mer behandlar nuet och framtiden. Det är inte riktigt någon kronologisk ordning i berättelserna, men det gör inte så mycket. Framåt går det i alla fall, och även om den här var den mest spretiga så var den ändå fantastisk! Det är inte bara känslor och tankar som behandlas, utan även en del historiska faktainslag om hur det har varit fram till idag egentligen. Även om man förstått det tidigare också så får man verkligen en inblick i hur svårt det måste ha varit att vara öppet homosexuell tidigare. Och så är det ju fortfarande i de flesta länderna.. Norden är ju verkligen i framkant när det gäller samma rättigheter för ALLA.

Jag vill egentligen inte säga så mycket mer än att om ni inte redan läst dessa böcker så GÖR DET! :D oerhört vackra är det. Det känns som den bästa beskrivningen. Lätt en grön färg på allihop. Eller en 5a som de flesta skulle sagt;)