Nu är denna tegelsten utläst! 800 sidor ca. varav det knappt händer något under de 500 första, men jag tyckte den var bra ändå faktiskt:)
Författaren är Gabriella Håkansson och jag måste säga att jag nu med spänning väntar på den 2a boken i serien. Framåt slutet där tyckte jag faktiskt att det var konstigt att man visste så lite och liksom inte hade en aning om hur den skulle sluta. Kollade upp det där och insåg då att en andra bok som sagt ska ges ut nu 2014. Något att se fram emot alltså:) Har lite svårt att placera boken under någon speciell typ, historisk roman möjligtvis.
 
För att kortfattat skriva om handlingen; Aldermann, en stofil inom antika konstverk skulle man kunna säga, och en mycket hemlighetsfull sådan, ser i slutet av sitt liv till att skaffa en arvinge till det han har påbörjat.. Mer än så kommer jag inte säga! mohaha. Man får därefter helt enkelt följa William, sonen, och hans liv. Och trots få stora händelser i början drar den ändå mot att bli en spänningsroman till slut. Vill man läsa en totalt oförutsägbar bok ska man välja denna. Det finns inte en chans att gissa vad som ska komma på nästa sida, och det var nog det som jag gillade mest med den:) Trots min förkärlek för Feel Good-böcker så är ju nackdelen med dem att man från första sidan vet hur den kommer sluta. Det vet man VERKLIGEN INTE här. 
 
Bild från Ginza.se
 
Bara för att slippa ta bilder sådär, dock duktig med källhanvisning tycker jag, så borde jag ta egna bilder:)
Imorgon blir det till att påbörja Den tomma stolen av J.K. Rowling istället alltså! :D
 
Dagens glädjeämne: Jag tappade bort en vänstervante i lördags, som tur är har jag en ensam vänstervante sen innan:D Inte helt fel, man får vara glad för det lilla;)

Kommentera

Publiceras ej