I denna bok, skriven av Sarah Butler, får man följa två olika personer; Alice och Daniel. De skiljer sig mycket från varandra samtidigt som de har så mycket gemensamt..
 
Alice har under stora delar av sitt liv flygit omkring i världen och känt sig rotlös, alltid på jakt efter nya äventyr. Plötsligt får hon ett samtal om att hennes pappa ligger döden till följ av cancer, vilket hon i sig tycker är ironiskt med tanke på att han är läkare. Hon åker då hem till honom och föräldrahemmet där hennes två äldre systrar redan är och tillsammans tar de sig igenom det svåra. Man får följa Alie funderingar kring livet, vad villl hon? Vill hon stanna? Vill hon vidare?
 
Daniel är ensam och går omkring på Londons gator. Han är hemlös och även han har sina funderingar kring livet. Han tänker på kvinnan som han en gång älskade men som sen dog, och dottern som han aldrig har fått träffa. 
 
Jag ger den här boken färgen gul. Den var okej, men inte den bästa i världen. Jag tyckte inte riktigt den gick framåt, deras funderingar var ungefär samma sida ut och sida in. Jag läste den väldigt fort på grund av det, jag behövde inte läsa alla ord kändes det som. Och mest läste jag den snabbt för att jag ville veta om den slutade på det sättet som jag trodde den skulle göra. Vilket den i och för sig inte gjorde så den ska ändå ha ett plus i kanten till sina små överraskningsmoment. Sammanfattningsvis så var den alltså helt okej..
 
Nu när min kvällsbok alltså är slut kommer jag istället påbörja 438 dagar av Johan Persson & Martin Schibbye. Utifrån framsidan ska det tydligen vara den sanna berättelsen om ``storpolitik, vänskap och tiden som diktaturens fångar``. Det var väldigt länge sen nu som jag läste en biografi så det ska bli riktigt spännande läsning! :Dbok

Kommentera

Publiceras ej