är nu utläst! En mindre rescension följer nu bara för det. 
 
Boken börjar med att en man vid namn Barry Fairbrother dör. Han bor i en småstad och har en och annan koppling till väldigt många personer, mestadels positivt. Till följd av hans dör ger det många ringar på vattnet som leder till en rad konflikter och spänningsmoment. Man får följa en rad personer i alla åldrar och samhällsklasser; problembarnet Krystal, en rad familjer med ett perfekt yttre och en rad andra bifigurer. Alla har de gemensamt att de tidigare haft en koppling till Barry.Även inbördes är kopplingarna många. Det är vardagsspänning på hög nivå och allting kan hända. Överhuvudtaget gillar jag när man kan följa en rad olika personer och därigenom se händelser ur många olika perspektiv. När jag läste bakgrunden trodde jag det skulle handla om mord och sånt men det gör det verkligen inte, utan mer om vardag.Om att alla har hemligheter, små eller stora, som inte alltid behöver vara negativa om de kommer upp till ytan. 
 
När det gäller betyg oh sånt gillar jag att tänka i färger. För mig är en bra bok något som gör att man börjar fundera kring den, och sitt eget liv. Därför ger jag den färgen grön (röd, orange, gul, lime, grön) Om ni förstår vad jag menar;) Även grönt har ju sen i sin tur skalor liksom. Så lite ljusgrön kanske sitter på sin plats:D
 
Jag fick den här boken i julklapp 2012, så det tog ett tag innan jag satte igång med den, men nu när jag väl gjorde det var det ju så värt! :D

Kommentera

Publiceras ej