Idag hade jag en sådan där dag i skolan som helt enkelt var mindre kul. Det var intressant. Det ska medges. MEN, det var mycket självklarheter som sade vilket gjorde att jag helt enkelt spenderade tiden med annat. Jag läste ut Kaffe med Rån, av Catharina Ingelman- Sundberg. Jag ger den lime i betyg. Den var rolig och lite mysigt spännande sådär. Man visste att det inte skulle hända något läskigt, men samtidigt var den inte allt för förutsägbar. Har ni inte läst den tidigare tycker jag absolut ni ska göra det! :D
 
Boken handlar om fem pensionärer som bor på äldreboendet Diamanten AB. Trots det lyxiga namnet är det inte så trevligt där som de skulle vilja ha det. Fler och fler nedskärningar gör livet tråkigt, kaffet och fikat tas bort och maten är smaklös. Några promenader får de inte precis heller. Bokens huvudpersoner; Märtha, Snillet, Stina, Krattan och Anna-Greta är alltför pigga för det här och för att få en bättre tillvaro bestämmer det sig för att begå brott; inget superallvarligt sådär, bara lite, tillräckligt för att hamna i fängelse..
 
 
Riktigt mysig roman, och lite småkul sådär! :D

Kommentera

Publiceras ej