Tänk vad man lockas av boktiteln egentligen. Det är den som fångar ens intresse och första titt, i kombination med hur utsidan av boken ser ut. Lite som med människor nästan. Det sägs att man skapar en bild av en ny människa på 9 ekunder. 9 sekunder. Det är ingenting. Jag vill tro att det inte är så och att man kan ändra sin bild efter det. Tänk om man är sur eller arg de där 9 sekundrarna. Eller bara är borta och inte närvarande. Det påverkar ju hur mycket som helst. Sedan är ju ens utseende rätt olika på en fredag- eller lördagkväll jämfört med exempelvis måndagen haha. Eller då man tar sig en uppfriskande morgonpromenad på söndagen. Då ser jag inte ut som samma människa jämfört med kvällen innan..
 
Med vad var det nu jag skulle komma fram till då? Jo. 50 genvägar till fettförbränning. Där har vi en boktitel som verkligen lockar tycker jag. Den boken var nu bland de bäst säljande på bokus bokrea. Vilket verkligen inte förvånar mig. Det här med mat och böcker har ju slagit igenom så himla stort överhuvudtaget. Jag pratade med han som äger bokhandeln i min lilla hemstad och han sa det att minst en ny kokbok lanseras varje dag. Bara i Sverige. Hur sjukt är inte det? Snacka om att man måste sticka ut då. Speciellt med all kokurrens man kan få av alla miljoner receptsidor på internet dessutom. Dock tror jag att om det är någonting som fortfarande kommer sälja i framtiden, till skillnad från musik och filmer, så är det just koköcker. Vem vill inte ha en snygg kokbok ståendes i sitt kök liksom? För att visa att man kan laga mat och inte är sen att experimentera och testa nya grejer? Och i det fallet har verkligen utseendet sin roll. Det duger inte att ha rutiga kokboken framme precis utan då ska man verkligen ha en estetiskt tilltalande framsida!

Kommentera

Publiceras ej