Som rubriken säger; så var man igång. Med en tionde blogg i ordning eller så haha. Jag tänker att jag vill skriva av mig lite. Men jag har kommit på att jag vill ej vara för personlig. Då inkräktar jag på mig själv. Och det känns egentligen som så att för att ha en spännande blogg så ska den vara personlig. Utan att vara för privat. Men jag blir lätt privat. Dessutom, ju mindre spännande ens liv i grunden är desto mer borde man kompensera. Men som sagt, så blir det inte den här gången! Boktips är det som gäller. Sen om ordet boktipsa ens existerar vet jag ej;) Lite hittepå där.. Allt för att kunna hitta ett namn som ej var upptaget:P
 
Jag brukar läsa många böcker samtidigt. Det bara blir så. En E-bok på datorn måste ständigt finnas. Som jag kan läsa då jag äter för då är det så svårt att bläddra samtidigt. man är ju inte dum. Sen har jag en inbunden bok som ligger på nattduksbordet som brukar få sig lite tid på kvällen. Det är ju egentligen trevligare med en inbunden bok tycker jag, texten är stor, den åker ej igen lika lätt som pocketböcker, och den känns rejäl och uppenbarligen mer verklig än en E-bok. Alla böcker har sin naturliga plats. Så när det kommer till pocketböcker då; de är lätta, billiga och smidiga. De är helt enkelt perfekta att ha i skolväskan eller andra väskor. En pocket måste jag alltid ha där. Man vet aldrig när man behöver en sjysst bok. Till exempel då man pluggat 30 minuter, då behövs en välbehövlig paus på 10 min, också rullar man runt så med boken under pluggdagen. Som sagt, man är ju inte dum;)
 
Just nu ser det ut så här:
E-boken: Boktjuven
Pocketboken: Kråkornas fest, den 4e delen i den populära tv-serien Game of Thrones (böckerna är bättre!!! ) Dock är serien bra med:D
Kvällsboken: Aldermanns arvinge ( ni som själva sett den kan förstå varför man inte vill bära den i väskan:P
 
Ikväll kommer jag troligen läsa ut Aldermanns arvinge så då blir den skoningslöst utbytt på J.K. Rowlings Tomma Stolen

Kommentera

Publiceras ej