Nu har våren verkligen kommit hit! :D Solen skiner och det är hyfsat varmt ändå. Man kan åtminstone gå utan mössa;) Inte illa för att vara Norrland. Det har ju aldirg riktigt varit vinter detta år så det känns skönt att känna att det är en riktig årstid nu för en gångs skull. 
 
I skolan spelade min PU-grupp upp lite sketcher angående hälsodeklarationer. Det tråkigaste ämnet på pappret men det roligaste uppvisandet tycker ju jag personligen;) Tack vare många skådespelartalanger i gruppen, undertecknad hör inte till dem dock:P Det blev lyckat och vi slutade dagen tidigt. Efter några pluggtimmar drog jag hemma. Väl hemma blev jag rastlös och drog sonika iväg till stan i det vackra vädret. Det är underhållande att se barn på cyklar förresten. Några har en för stor och några en för liten. Ingen är lagom stor. Det är som att man växer för fort och aldrig timar in det riktigt på våren tror jag:) Väl i stan bytte jag bok via Låna&Läs samt lånade några extra på bilioteket;) Nu är jag uppbunkrad om man säger så. Existerar ens det ordet?!
 
De böcker jag lånade blev;
 
1. Doft av rosor, av Nora Roberts. Jag har ju läst den första boken i serien (i nöd och lust) och den jag läst innan heter som en drömbild. Känns därför kul att fortsätta serieläsandet:) Alla delar fanns på biblioteket så jag blev lycklig:D
2. Sju jävligt långa dagar, av Jonatan Tropper. Jag har läst en annan bok av honom, nämligen Fördelar med en hjärtattack, vilken jag inte gillade dock.. Men nu ska jag som sagt ge honom en ny chans. Har hört att denna ska vara bättre.. 
3. Gåvan, av Cecilia Ahern. Egentligen har jag bara läst PS. I love you av henne tidigare och nu är jag då nyfiken på denna:D
4. Hundar, hus och hjärtats längtan, av Lucy Dillon. Har bara läst ensamma hjärtan och herrelösa hundar tidigare så nu ska jag se om Dillon fortsätter leverera härlig feelgood.. 
5. Stål, av Silvia Avallone. Den här boken sticker väl ut lite då. Enda tillfället hitills då jag ej läst någonting annat från den aktuella författaren., Har sett den här boken många gånger och tänkt att jag vill läsa den helt enkelt!
 
Att låna böcker är helt enkelt guld för en fattig student som mig! :D
 
 

Kommentera

Publiceras ej