Söndag och sol. Även här i Norrland. Var ute och sprang innan, blandat med promenad då benen var megatunga. Det är soligt och varmt ute, varmaste dagen hittills för i år, väldigt härligt!
 
Gårdagen spenderades hos vänner i närheten. Det blev lite vin, snacks, film och brädspel; Bohnanza. Jag hade tur och vän;) Senare bar natten vidare mot Kårhuset Villan för lite klubb. 
 
Som jag skrev igår har jag påbörjat en ny ljudbok; Kajas Resa. Hittills har jag lyssnat ungefär en fjärdedel och jag tycker faktiskt om den. Det känns bra att lyssna på en bra bok igen av Carin Hjulström, var ju tyvärr lite besviken på den förra. I Kajas resa får man dels följa journalisten Helena i nutid, samt hennes äldre släkting Kaja, som levde och verkade för ca 100 år sedan. Handlingen känns spännande och man kan skönja en röd tråd. Eftersom både Helena och Kaja är journalister kan man känna en slags samhörighet mellan dem båda, trots den stora tidsskillnaden. Mer recension kommer när jag väl lyssnat klart på den:) Fram till dess kan det tänkas komma ytterligare något inlägg med en annan bok så länge.. 
 
Till detta avnjuter jag ägglatte. Det är så himla gott!! Försöker äta lite nyttigt och därför trillat in på diverse matbloggar. Detta recept har hittats i bloggar som förespråkar LCHF. 
 
 
Recept: Jag mixar först 1 rått ägg, en klick kokosolja, en nypa vaniljpulver och lite kardemumma. Därefter häller jag över en stor kopp kaffe och mixar lite till. Klart! Så smarrigt!! :D
 

Kommentera

Publiceras ej