Första gången jag drack matcha latte var i Berlin. Jag var där för ett par veckor sedan. Då tyckte jag det var lite väl sliskigt och sött, men man kan ju göra sin egen:)
 
 
När jag gör egen använder jag ett matchapulver som åkte med mig hem från Berlin.
 
 
..Det här! Man kan göra helt vanligt te på det också såklart. Jag brukar ta typ en tesked, lite mindre, blanda det med en halv deciliter hett vatten, följt av 2 dl het sojamjölk. Man kan såklart ha vilken mjölk som helst. Och skumma den kan man också göra, men har ingen skummare. Sen kan man lägga till lite vad man vill; ex vaniljsocker, eller bara vaniljpulver, eller något sött om man vill ha det. Prova dig fram:)
 
Idag är det plugg, städning, histologi och karriärkväll på menyn. Tiden kommer susa förbi idag känner jag!

Kommentera

Publiceras ej