.. så kan min eftermiddag beskrivas. Försökte göra något vettigt på biblioteket innan jag slutligen gick och tränade. Spinning blev det som vanligt. Har mina perioder när det gäller träning, och just nu är det spinning för hela slanten! Svettades som en tok som vanligt när jag satt där och trampade på. Lite kul när man tänker efter. Att man har det så lyxigt omkring sig att man kan gå till ett gym med 70 cyklar i ett rum, som bara står där och som är till för ens egna personliga mål med hälsan. Beroende på vad man har. När andra människor kämpar för att överleva dagen. Sidospår. 
 
Efter passet har jag avnjutit chiapudding. Älskar det!! Äter det nästintill dagligen, och genom alla varianter jag testat har jag tillslut lyckats med det perfekta, nyttiga, receptet: 
 
*1 dl sojamjölk
*1 dl mandelmjölk
* 2 msk chiafrön
* En nypa vaniljpulver
* En nypa kardemumma
 
* 1 msk linfrön
* 1 msk pumpakärnor
* 1 msk solrosfrön
* 1 dl blåbär
 
På kvällen blandar jag samman vätska, kryddor och chiafrön och ställer därefter in i kylen över natten. På morgonen tillägger jag frysta blåbär och alla fröer. Fröerna lägger jag till för de goda fetternas skull, och för att göra chiapuddingen lite matigare typ. Sedan äter jag den på kvällen efter träning eller så. Det händer att jag har med den som mellanmål i skolan också, för längre dagar där. Gott är det i alla fall^^
 

Kommentera

Publiceras ej