Idag är det faktiskt morotens dag har jag fått veta, så vad passar då bättre än ett morotsrelaterat recept? Det finns verkligen en dag för allt alltså haha.

Gjorde ljuvlig morotssoppa häromdagen som får agera lunchmat den här veckan. Väldigt nöjd med utfallet känner jag^^ Recept följer..

*1 hackad lök

* 1 hackad vitlöksklyfta

*En halv hackad chili

* 2msk olja

*8 dl vatten, och 1-2 buljongtärningar

* ca 10 skalade, hackade morötter

* 2 dl valfri mjölk eller grädde (jag använda mandelmjölk)

* Salt och peppar

* En bit riven ingefära

Stek lök och chili mjukt i olja. Tillsätt vatten, mjölk och morötter. Låt koka till morotsbitarna är mjuka, ca 15 minuter. Mixa. Lägg till salt, peppar och ingefära efter tycke och smak.

Så himla gott, nyttigt, billigt och enkelt:) Precis min melodi!

Vad har jag annars för mig denna dag då? Förutom att jag är sjukt gnällig för att jag har ont i halsen (nästan mest synd om mig i hela världen typ) så är jag som vanligt placerad på sjukhusets bibliotek för plugg. Har avnjutiti kaffe precis och ska nu ta upp statistikplugget. Heja på!

 
 

Kommentera

Publiceras ej