Jag läser, lyssnar och kollar serier för fullt på min fritid. Och för tillfället har jag ganska mycket fritid. Egentligen har jag haft det hela den här terminen. Och jag har njutit för fullt, då jag vet att det är tidsbegränsat. Det har till och med varit så lugt att jag längtar till att det tar fart igen. Tänk att man aldrig kan vara riktigt, riktigt nöjd liksom. Är det inte för stressigt så är det för lugnt, och då blir jag stressad för det istället. Menmen. 
 
I alla fall. Serier har kollats. Nyaste tillskottet i seriesamlingen är Handmaid´s Tale. Den handlar om en dystopisk värld där barnafödandet drastiskt har sjunkit. Självklart får kvinnor skulden och räknas som ofruktbara. Att säga att männen är sterila är ett brott. Självklart måste detta göras något åt och rebelltrupper med en skum religion löser det genom att ta över landet, gissningsvis USA, och gör de få ``Fruktbara`` kvinnor som finns till sexslavar till den övre makten. Såklart. Patriarkatiskt, mörkt, och fruktansvärt. Men serien är ändå bra. Jag tycker alltid det känns hemst att säga att något fruktansvärt är bra och spännande, som att det hemska då får en positiv klang. Men så är det. Serien är bra, men man ska inte se den om man är känslig eller inte mår bra. Även om man mår bra ska man inte se för många avsnitt på raken. Det ger en mardrömmar (egen erfarenhet). Just nu finns sex avsnitt ute, de kommer ut på onsdagar som jag förstått det. 
 
 
Se den, se den.. Den hittas på HBO.
 
 
Även skördar går dåligt. Allt ransoneras. 
 
 
Målet för dem är såklart att bli gravid.
 
 
Är man utanför huset man bor i måste man gå i par.
 
 
Huvudrollen innehas av Elisabeth Moss. 
 
 
Och Alexis Bledel är också med.
 

Kommentera

Publiceras ej