.. Eller förra veckans författare är det väl snarare. Har nu läst/lyssnat på det mesta som hon producerat. Tycker hennes författarstil är lättsmält, underhållande och mysig. Mina två favoritböcker av henne är Finns inte på kartan, samt Irene Panik. Det var ju ett tag sedan jag läste den förstnämnda så därför får jag utse Irene Panik till min favorit i nutid. Skrattade högt flera gånger när jag lyssnade på den. 
 
I grunden är hon journalist. Vet inte om wikipedia har rätt i detta, men enligt den sidan kom hon samtidigt in på Läkarlinjen, vilket ju jag som läkarstudent tycker är en rolig kuriosa. Det blev dock satsning på journalistiken. Man kan tänka sig att hennes grundyrke som journalist avspeglar sig i huvudkaraktärerna hon skriver om. Alla utom Irene är trots allt journalister i hennes böcker. Om  jag hade skrivit en bok hade huvudrollen där med stor sannolikhet varit student, eller tjaa, senare läkare när jag väl är klar med det. Likt Karin Wahlströms böcker. Jag tänker mig att det är enklare att skriva ju mer man kan identifiera sig med huvudrollen? 
 
Nu är det bara att invänta hennes nästa bok; Lust och Längtan. Även den har Frida Fors som huvudkaraktär. Skoj!
 
Nu måste jag återgå till plugget.. Men det är ju så kul att prokrastinera^^

Kommentera

Publiceras ej