Så dundermycket hinner jag inte blogga den här vecken, vilket ju känns lite tråkigt. Håller på och pluggar järnet på EKG.. Har en bok på 200 sidor som jag bör kunna utantill imorgon.. Hmm.. Men ska i alla falla producera en ``veckans författare``. 
 
Lite kanske appropå veckans jerka och om att deckare kan vara dåligt korrekturlästa, så vill jag uppmärksamma Kristina Ohlsson. Troligen har ni hört talas om henne innan, och hon har ju gett ut många hyllade böcker. I skrivande stund har hon gett ut fem böcker, och det kommer troligen komma fler.. Känns det som;)
Själv har jag läst alla utom Davidsstjärnor, den senast utgivna. Den ligger dock i bokhyllan, väntandes på mig.. Har lånat den från biblioteket:) 
 
Men lite mer om Ohlsson då; Hon är född 79 oh utbildade sig till statsvetare innan hon jobbat inom säkerhetspolisen, rikspolisstyrelsen, utrikesdepartementet och försvarshögskolan som säkerpolitisk rådgivare och analytiker. Hon har många saker på sitt cv med andra ord och många erfarenheter som kan ge grund till välskrivna böcker. Och hon har alltså en liknande bakgrund som huvudpersonen, Fredrika, i böckerna. I skrivande stund har hon gett ut fem romaner för vuxna och sedan två för barn, även de för barn är spänningsromaner. Är det kanske i den genren hon fortsätter skriva eller kommer det mer för vuxna? En av hennes barnböcker har till och med fått Sveriges Radios Barnens romanpris 2013!
 

Kommentera

Publiceras ej