Jag har lyssnat en hel del ljudbok på sista tiden. Och nu har jag endast ett par minuter kvar av Carin Hjulströms `` Kärlek Sökes``. Den boken är den tredje delen av böckerna om Frida Fors. Det ska komma en fjärde bok senare i vår. Jag gillar Hjulströms antihjältinne-stil och uppläsaren likaså. Den här boken är tyvärr lite spretig. Den har ingen tydlig riktning, och det är svårt att förstå om Frida verkligen vill hitta en ny kärlek eller inte, eller om hon bara är velig. I den är boken saknas även de små snuttarna då man får följa en annan huvudperson, vilket jag saknar. Huvudpersonen är inte heller lika finurlig som hon var innan, sen tillkommer det att hon inte börjar på botten på samma sätt som i de tidigare böckerna. Hade det varit mer i liknande stil som tidigare skulle hon ha skilt sig för att hennes man varit otrogen, hennes mamma skulle dött och lämnat ett jobbigt arv och uppgifter efter sig, hennes barn skulle vara arga på henne, etc, etc. Å andra sidan ger den här boken en stor faktor av igenkänning, den känns mer verklig och mänsklig än de förra böckerna. Händelserna i denna bok skulle kunna ske på riktigt. Trots det får den 2 av 5 i betyg. Hjulström har gjort bättre böcker förr, och efter också. Men jag kommer inte sluta lyssna. Nästa bok att lyssna på blir Cajas Resa. Och jag ser fram emot att läsa/lyssna på den fjärde boken som kommer senare i vår. 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej